MEDIA

News Corp's Asian Publication Kills Review Of Critical Murdoch Book

03/28/2008 02:46 am ET | Updated May 25, 2011

When Rupert Murdoch took control in December of Dow Jones, publisher of The Wall Street Journal, he also collected a small Hong Kong monthly, The Far Eastern Economic Review.

The Review has the smallest staff, the smallest circulation (less than 20,000 by some analysts' estimates) and the smallest revenue of any publication in the Murdoch empire. But it has a voice in Asia beyond its size, and its reporting has, over the years, rankled many Asian politicians and business executives.

But in one of the first tests of editorial independence under Murdoch ownership, The Review's editor, Hugh Restall, has acknowledged getting "cold feet" about publishing a review of a book that is critical of Mr. Murdoch's business forays into China in the 1990s.

Read more on New York Times

Suggest a correction