MEDIA

Bret Baier Refutes Howard Dean Claim About Fox News Coverage Of Shirley Sherrod

07/29/2010 12:51 pm ET | Updated May 25, 2011

Fox News' Bret Baier struck back at Howard Dean Wednesday, refuting Dean's charge that Fox News had improperly hyped the Shirley Sherrod story in the hours before Sherrod was forced to resign.

Dean caused a stir when he told Fox News' Chris Wallace that the channel had been "absolutely racist" in its handling of the Sherrod story, and later told MSNBC's "Ed Show" that the network was "pushing the story very very hard" all day Monday before Sherrod's resignation.

On Wednesday's edition of "Special Report," Baier refuted Dean's claim by playing a sped-up tape of all the Fox News programs on Monday, showing that the first coverage of the Sherrod story did not come until 8:49 PM, on "The O'Reilly Factor."

"Not a single frame of that video hit the air all day," Baier said.

WATCH (via Johnny Dollar):

However, Michael Clemente, Fox News' Senior Vice President of News, did admit to Politico that the story had run on FoxNews.com on Monday. Clemente said that the posting of the story had been a mistake, and had been caused by "a breakdown in the system." Media Matters also showed evidence that the story had run on Fox News' sister site, Fox Nation, on Monday afternoon.

Suggest a correction