iOS app Android app More

James Murdoch Out As BSkyB Chairman: Reports

By ROBERT BARR and JILL LAWLESS 04/ 3/12 04:56 PM ET AP

James Murdoch

LONDON — Once his father's heir apparent, James Murdoch stepped down Tuesday as chairman of British Sky Broadcasting, surrendering one of the biggest jobs in the Murdoch media empire in a bid to distance the broadcaster from a deepening phone hacking scandal.

James Murdoch's credibility and competence have come under severe questioning because of the phone hacking crisis and alleged bribery by British newspapers while he was in charge, and he faces further questioning in the scandal.

"I am aware that my role as chairman could become a lightning rod for BSkyB and I believe that my resignation will help to ensure that there is no false conflation with events at a separate organization," the 39-year-old Murdoch said.

Tuesday's announcement was just the latest in a string of setbacks for James Murdoch, who has been shedding titles since the scandal heated up.

At the end of February, he quit as chairman of News International, the company's troubled British newspaper subsidiary, a move cast as allowing Rupert Murdoch's younger son to focus on News Corp.'s extensive TV holdings. He has also stepped down from the boards of auctioneer Sotheby's and pharmaceutical firm GlaxoSmithKline PLC.

Nicholas Ferguson, formerly deputy chairman, moved up to replace the younger Murdoch as chairman at BSkyB. Tom Mockridge, who recently replaced James Murdoch at the helm of News International, gained a new title of deputy chairman of BSkyB.

James Murdoch retains his roles as deputy chief operating officer of News Corp. and chairman and CEO of the company's international division. He also remains on the BSkyB board as a non-executive member.

"James Murdoch is a very good TV man. I think people there will regret his passing," said Paul Connew, a media consultant and former tabloid editor. "The bigger question it raises is, where does this leave News Corp. in relation to BSkyB?"

The phone hacking scandal has already effectively killed a bid by News Corp. to take full control of BSkyB and raised questions about the Murdoch empire's fitness to control the satellite broadcaster through the 39 percent share it already holds.

The junior Murdoch's resignation comes a month after Britain's communications regulator, Ofcom, said it was monitoring the hacking and bribery investigation to be sure that BSkyB was "fit and proper" to hold a broadcasting license.

The "fit and proper" test looks at the conduct of individuals who control and manage the company.

James Murdoch's resignation could either pave the way for News Corp. to divest BSkyB or take another run at taking full control of it, said Todd Juenger, a New York-based media company analyst with Sanford C. Bernstein & Co.

But because there would likely be an uproar of opposition in Britain to the latter, the more likely reason was simply to remove the shadow cast by the younger Murdoch's troubles and allow the company to operate free from distractions.

"Because of some baggage attached to Mr. (James) Murdoch, that was harder to do with him in that role," Juenger said.

BSkyB shares were down as much as 1 percent Tuesday at 675.5 pence after its news channel, Sky News, was first to report Murdoch's departure. In New York, News Corp. shares were down 3 cents at $19.89 in late afternoon trading.

More embarrassment could come later this month when the House of Commons Committee on Culture, Media and Sport is expected to publish its report on the phone hacking scandal. Both Murdochs are also likely to face a further appearance before a judge-led inquiry into phone hacking and journalism practices in general.

"How the mighty have fallen," said Chris Bryant, a British legislator who is among dozens of phone hacking victims who have won financial settlements from the Murdoch empire.

"Two years ago the Murdochs were courted by all and sundry, and now James Murdoch is running away with his tail between his legs."

At least 25 past and present employees of News International have been arrested in the police investigations of phone hacking, bribery and computer hacking. They include Rebekah Brooks, former chief executive of News International, and Andy Coulson, former editor of the now-defunct Sunday tabloid, News of the World.

The scandal has even embarrassed Prime Minister David Cameron, who hired Coulson as his director of communications and was a personal friend of Brooks.

Asked for his reaction to Murdoch's latest resignation, Cameron said: "Well, it's obviously a matter for him, and a matter for the company, and of course its shareholders."

James Murdoch was chairman of News International when the company settled two big phone hacking claims. Murdoch said he was unaware that hacking was widespread at the News of the World, which at the time blamed the problem on a single rogue reporter.

His father shut down the tabloid in July. Another Murdoch tabloid, The Sun, has also been at the center of the hacking scandal.

News International has settled about 60 lawsuits by phone-hacking targets, at a cost of millions of dollars (pounds). Some 60 more claims are being prepared.

When James Murdoch was re-elected chairman of BSkyB in November, 81 percent of shareholders supported him, a strong mark of disquiet given the near-unanimous votes accorded to other corporate chairs. A month earlier, he was re-elected to the News Corp. board, though 35 percent of the votes went against him, another noticeable stirring of discontent.

Despite Tuesday's resignation, the younger Murdoch appeared to still have the support of his father, who controls News Corp. through a family trust that will one day come under the command of his four oldest children, including James.

In a statement, Rupert Murdoch and Chief Operating Officer Chase Carey said they were "grateful" for James Murdoch's leadership of BSkyB and looked forward to his "continued substantial contributions at News Corp."

Some said Tuesday's resignation was not a surprise.

"I had expected actually that he would have stepped down at the time it was announced he was returning to New York and it is perhaps surprising that it has taken this long," said John Whittingdale, the Culture, Media and Sport chairman.

___

Business Writer Ryan Nakashima in Los Angeles contributed to this report.

Loading Slideshow...
  • Phone Hacking/Bribery Scandal Timeline

    March 2002: Days after the disappearance of 13-year old Milly Dowler, British tabloid News of the World began intercepting Dowler's voicemail messages.

  • April 2002

    Police first became aware that the paper was listening to Dowler's messages after it reported that an employment agency had called Dowler about a job vacancy, but didn't take action "partly because their main focus was to find the missing schoolgirl and partly because this was only one example of tabloid misbehaviour," according to <a href="http://www.guardian.co.uk/uk/2011/jul/04/milly-dowler-voicemail-hacked-news-of-world" target="_hplink">the Guardian</a>.

  • November 2005

    A News of the World item about his knee injury lead Prince William to believe that his aides' voicemail messages were being listened to by a third party. Three royal aides also noticed that new voicemails were showing up as old. Months later, the <a href="http://www.nytimes.com/2010/09/05/magazine/05hacking-t.html?pagewanted=1" target="_hplink">New York Times reported</a>, News of the World editor Clive Goodman wrote a piece about Prince Harry's visit to a strip club that quoted a voice mail message from his brother William word-for-word.

  • January 2007

    Goodman (right) and private investigator Glenn Mulcaire (left) received jail time for intercepting hundreds of voicemail messages meant for royal aides. The pair accessed the voice mailboxes of three aides 609 times, according to <a href="http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6301243.stm" target="_hplink">BBC News</a>. An earlier search of Mulcaire's home turned up "dozens of notebooks and two computers containing 2,978 complete or partial mobile phone numbers and 91 PIN codes; at least three names of other News of the World journalists; and 30 tape recordings made by Mulcaire," reports the <a href="http://www.nytimes.com/2010/09/05/magazine/05hacking-t.html?pagewanted=all" target="_hplink">Times</a>, but the pair were only charged for hacking the royal aides.

  • July 2009

    <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2009/jul/08/murdoch-newspapers-phone-hacking " target="_hplink">New allegations from the Guardian</a> that NoW paid £1m to suppress evidence of phone hacking prompted Parliament to hold new hearings two years after News International exec Les Hinton (bottom left next to Murdoch) first testified that Goodman was the only person at NoW who knew about the hacking. At the new hearing, Coulson (top left) maintained that he was unaware of phone hacking during his time at NoW.

  • September 2010

    A <a href="http://www.nytimes.com/2010/09/05/magazine/05hacking-t.html?pagewanted=1" target="_hplink">New York Times</a> piece alleged that phone hacking was pervasive at NoW and Coulson was aware of conversations about the practice, despite denying any knowledge about it. According to the Times: "'Everyone knew,' one longtime reporter said. 'The office cat knew,'" and reporters "described a frantic, sometimes degrading atmosphere in which some reporters openly pursued hacking or other improper tactics to satisfy demanding editors."

  • January 2011

    Coulson stepped down as communications chief, <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/jan/21/andy-coulson-resignation-statement?INTCMP=SRCH" target="_hplink">blaming media speculation</a> that he knew about phone hacking during his tenure of NoW. News editor Ian Edmondson was fired after allegations of phone hacking, and new information prompted police to re-open the investigation on NoW.

  • April 2011

    The News of the World admitted its role in phone hacking in a <a href="http://www.newsoftheworld.co.uk/notw/public/nol_public_news/1266448/News-International-statement-News-of-the-World-says-sorry.html" target="_hplink">public apology</a> on its website and paper. Former editor Edmondson and reporters <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/apr/14/phone-hacking-james-weatherup " target="_hplink">James Weatherup</a> and Neville Thurlbeck were arrested on charges of intercepting voicemail messages.

  • June 2011

    <a href="http://www.guardian.co.uk/uk/2011/jun/23/milly-dowler-murderer-levi-bellfield" target="_hplink">Levi Bellfield</a> was found guilty of murdering Milly Dowler, but a second charge that he had attempted to abduct another schoolgirl was abandoned after tabloid publicity made it impossible for the jury to reach a fair verdict. News of the World paid Sienna Miller £100,000 in damages after publishing 11 articles that used private information from her messages in 2005 and 2006, according to the <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/jun/07/phone-hacking-news-of-the-world-sienna-miller">Guardian</a>.

  • July 2011

    Police notified Milly Dowler's family that NoW <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/04/news-of-the-world-hacked-milly-dowler_n_889809.html" target="_hplink">intercepted and deleted</a> the young woman's voice mail messages, destroying possible evidence in the search for her killer. New evidence also shows that NoW targeted <a href="http://www.bbc.co.uk/news/uk-14040841" target="_hplink">families of London's 7/7 bombings</a>.

  • July 8, 2011

    Andy Coulson, former communications chief to David Cameron and ex-editor of News of the World, <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/07/08/andy-coulson-arrested-as-_n_893013.html#liveblog" target="_hplink">was arrested</a> in the investigation on phone hacking at NoW.

  • July 10, 2011

    The News of the World released its final issue after James Murdoch, head of parent company News Corp's operations in Europe, made the decision to shutter the paper. The move was expected to "<a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/07/news-of-the-world-closing_n_892239.html" target="_hplink">take some of the heat off immediate allegations about journalistic behavior and phone hacking</a>."

  • July 11, 2011

    <a href="http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/i-was-targeted-too-gordon-brown-to-say-2311980.html" target="_hplink">Multiple news</a> <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/jul/11/phone-hacking-news-international-gordon-brown" target="_hplink">outlets</a> reported that the Sun and the Sunday Times, also owned by parent company News International, had been hacking the voice mail box and other records of former Prime Minister Gordon Brown for years. The Sunday Times allegedly posed as Brown to obtain his financial records, and the Sun allegedly received details about Brown's son's cystic fibrosis. The <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/11/news-international-murdoch-gordon-brown-hacking_n_894588.html" target="_hplink">revelations</a> mark the first time allegations have targeted News International's other papers.

  • July 11, 2011

    News Corp <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/11/news-international-murdoch-gordon-brown-hacking_n_894588.html" target="_hplink">referred its bid to take over satellite broadcaster BSkyB</a> to the Competition Commission, which will delay the deal by at least six months as the company awaits regulatory clearance. British leaders have called for Murdoch to drop the bid, with Labor Party leader <a href="http://www.guardian.co.uk/news/blog/2011/jul/11/news-world-hacking-scandal-live#block-33" target="_hplink">Ed Millibrand calling the deal</a> "untenable" and <a href="http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20110711/eu-britain-phone-hacking/" target="_hplink">Liberal Democrat Nick Clegg calling on News Corp</a> to "do the decent and sensible thing."

  • July 13, 2011

    Rupert Murdoch <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/13/rupert-murdoch-news-corp-drops-bid-bskyb_n_896896.html" target="_hplink">withdrew its $12 billion bid for BSkyB</a>, the largest pay-TV broadcaster in Britain, after the British government withdrew its support the day before. The deal, which would have substantially increased Murdoch's foothold in the British media, appeared like it would sail through until last week. News Corp, which began to seek full ownership of BSkyB in March 2011, will keep its 39% stake in the company.

  • July 14, 2011

    The FBI <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/14/fbi-news-corp-investigation_n_898653.html" target="_hplink">launched a probe into allegations that News Corp. attempted to hack the phones of September 11 victims</a> after Representative Peter King and other members of Congress wrote to FBI Director Robert Mueller demanding an investigation. Murdoch also <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/14/phone-hacking-murdoch-parliament-inquiry-rebekah-brooks_n_897998.html" target="_hplink">agreed give evidence before a parliamentary committee</a>. He had previously said that he was not available to attend the hearing, but relented after receiving a personal summons delivered to him and his son by a deputy sergeant-at-arms.

  • July 15, 2011

    <a href="http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304203304576448291349364376.html?mod=WSJ_hp_MIDDLETopStories" target="_hplink">Les Hinton announced his resignation as Dow Jones CEO</a>, and <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/07/15/rebekah-brooks-resigns_n_899570.html?ir=Media&just_reloaded=1" target="_hplink">Rebekah Brooks stepped down as chief executive of News International</a>. Brooks presided over the News of the World during the phone hacking of murder victim Milly Dowler, and is scheduled to appear before a parliamentary committee next week. Murdoch also <a href="http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20110715/eu-britain-phone-hacking/" target="_hplink">met with Dowler's family to apologize</a>.

  • July 17, 2011

    Brooks was <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/07/17/rebekah-brooks-arrested-i_n_900899.html?ir=Media" target="_hplink">arrested</a> in connection with the scandal, throwing her scheduled appearance before Parliament on Tuesday into serious doubt. In addition, Sir Paul Stephenson, the head of Scotland Yard, resigned his position, becoming the highest-profile public official yet to lose his job because of the scandal. (The Met has itself been plunged into crisis for its lax handling of the scandal and for the corrupt ties police officers developed to News International.)

  • July 18, 2011

    <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/18/britain-phone-hacking-scandal-resignations_n_901560.html" target="_hplink">John Yates, assistant commissioner of the British Metropolitan Police, stepped down</a> after the resignation of chief Paul Stephenson the previous night. The scandal has focused on British police for failing to investigate evidence of News of the World's phone hacking activities and for accepting bribes for information from tabloid writers. Yates decided not to reopen the investigation two years ago, saying he did not believe there was new evidence to consider.

  • July 19, 2011

    <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/19/rupert-murdoch-parliament-rebekah-brooks-james-murdoch-phone-hacking_n_902316.html" target="_hplink">Rupert Murdoch, son James and former News of the World editor Rebekah Brooks testified in front of a parliamentary committee</a>. All three insisted that they were not aware of phone hacking activities at the tabloid. Rupert Murdoch also made clear that he would not resign. Someone <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/19/rupert-murdoch-pie-video_n_903508.html" target="_hplink">attempted to pie Murdoch in the face with shaving cream</a>.

  • July 21, 2011

    <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/21/james-murdoch-misleading-parliament_n_906083.html" target="_hplink">A former editor and a top lawyer for the News of the World accused Murdoch of lying in his testimony </a>that he had no knowledge of phone hacking at the tabloid. The two recall showing him an email between private investigation Glenn Mulcaire and then-reporter Neville Thurlbeck with transcripts of hacked voice messages. The investigation also <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/21/phone-hacking-investigation_n_905741.html" target="_hplink">threatened to spread to other newspapers</a> that were named for using a private investigator to illegally obtain information.

  • July 28, 2011

    The Guardian reported that the News of the World <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/28/news-of-the-world-sarah-payne_n_912003.html" target="_hplink">hacked the phone of Sara Payne</a>, the mother of an 8 year old girl who was abducted and killed by a pedophile. The 2000 murder had prompted Rebekah Brooks to launch a campaign for a sex offender's law in Britain now known as "Sarah's Law." The phone that the tabloid hacked may have been one that Brooks personally gave to Payne in the aftermath of the tragedy, which Payne had praised as for helping her "stay in touch with my family, friends and support network."

  • August 16, 2011

    Clive Goodman, a former News of the World reporter, has alleged that there was a massive coverup of phone hacking at the tabloid. He was arrested for phone hacking in 2007, and now claims that former editor Andy Coulson offered to let him keep his job in exchange for saying that he was the only person at the tabloid who hacked phones. The allegations are deeply damaging to Coulson and Rupert and James Murdoch, who have all maintained that they knew nothing about phone hacking.

  • August 18, 2011

    Glenn Mulcaire, the private investigator hired by the News of the World to intercept voicemails, <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/08/18/glenn-mulcaire-phone-hacking-lawsuit_n_930537.html" target="_hplink">sued News Corp.</a> over the payment of his legal fees. The company had been paying his fees since 2007 when he was found guilty of hacking the phones of aides to the royal family, but recently terminated the arrangement after Rupert and James Murdoch's testimonies in Parliament. Mulcaire himself is the target of dozens of civil lawsuits filed by suspected victims of phone hacking.

  • August 19, 2011

    Glenn Mulcaire has been ordered to release the names of people <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/08/19/glenn-mulcaire-ordered-reveal-phone-hacking_n_931175.html" target="_hplink">who ordered him to hack the phones of six public figures</a>. He is due to make the disclosure by the end of next week, as part of actor Steve Coogan's lawsuit against News Group. The revelations threaten to blow the defense presented by News of the World editors, who claim they knew nothing about phone hacking.

  • August 22, 2011

    News breaks that the News of the World <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/08/22/milly-dowler-news-of-the-world-hacking_n_933049.html" target="_hplink">hacked even more of Milly Dowler's voicemails than previously assumed</a>.

  • August 26, 2011

    News International is <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/08/26/glenn-mulcaire-reveals-ne_n_938343.html" target="_hplink">continuing to pay Glenn Mulcaire's legal fees</a>, despite the company's insistence that it would stop. The previous month, the private investigator <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/08/26/glenn-mulcaire-reveals-ne_n_938343.html" target="_hplink">had released the names of people who ordered him to hack phones</a>, but the names were kept confidential.

  • September 13, 2011

    News International announces the discovery of thousands of new documents related to phone hacking.

  • September 19, 2011

    Milly Dowler's family is slated to receive <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/09/30/neville-thurlbeck-slams-news-of-the-world_n_989189.html?1319826500" target="_hplink">£3 million in a settlement</a> with News Corp.

  • September 30, 2011

    Neville Thurlbeck, a former News of the World reporter, <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/09/30/neville-thurlbeck-slams-news-of-the-world_n_989189.html?1319826500" target="_hplink">insists that he is innocent and was unfairly dismissed</a>. His account contrasts News Corp.'s defense, which places Thurlbeck as the single rogue reporter responsible for phone hacking at the News of the World.

  • October 5, 2011

    News International <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/09/14/news-corp-lawsuit-77-phone-hacking-parliament_n_962262.html?1319826382" target="_hplink">faces a lawsuit from the parent of a 7/7 London bombing victim</a>, among at least 60 other lawsuits.

  • October 19, 2011

    Yet another lawyer <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/10/19/julian-pike-news-international-phone-hacking_n_1019620.html" target="_hplink">has accused News International of misleading Parliament over its knowledge of phone hacking</a>. Julian Pike, a partner of the firm that used to represent the company, said that he saw evidence that there were more journalists involved in phone hacking in 2008. His testimony came after the company signed with a new law firm and Pike was no longer bound by client-attorney privilege.

  • October 21, 2011

    Rupert Murdoch faced angry shareholders at News Corp.'s annual meeting. Shareholder after shareholder vented frustration with the company, and Murdoch struggled to remain calm, losing his temper at one point.

  • October 24, 2011

    James Murdoch<a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/10/24/james-murdoch-parliament-nov-10_n_1028191.html?1319830547" target="_hplink"> has been called back to testify in front of Parliament for the second time</a> on November 10. His testimony will focus on discrepancies in his account, given witnesses who have said that he signed off on phone hacking payouts to Gordon Taylor.

  • October 24, 2011

    Les Hinton, the former CEO of Dow Jones, <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/10/24/les-hinton-parliament-hacking-wsj_n_1028023.html?1319830551" target="_hplink">testified about phone hacking</a> in front of Parliament. The former publisher of the Wall Street Journal, who had previously testified on phone hacking in 2007 and 2009, denied that he misled Parliament in his past testimonies. He resigned in the summer, and was the most senior executive claimed by the scandal.

  • October 25, 2011

    James, Lachlan and Rupert Murdoch were all re-elected to the board of News Corp. despite <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/10/25/a-third-of-news-corp-inve_n_1029860.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">huge shareholder opposition to their leadership</a>. Their tenure was never in doubt, due to the company's shareholder structure, but the majority of shareholders voted against James and Lachlan.

  • November 1, 2011

    A <a href="http://www.poynter.org/latest-news/romenesko/152070/news-corp-hr-chief-steps-down/" target="_hplink">series of internal News International memos</a> could be damning for James Murdoch, who is set to testify in front of Parliament for the second time next week. One of the documents was prepared for a meeting between James Murdoch and Colin Myler, the former editor who challenged his account of events, and specifically discusses the hacked voice mails. The notes of Julian Pike, then-lawyer for the company, also contain incriminating phrases like "paying them off."

  • November 10, 2011

    James Murdoch <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/11/10/james-murdoch-parliament-testimony_n_1085624.html" target="_hplink">testified on phone hacking in Parliament</a> for a second time. The younger Murdoch faced new evidence that he may have been aware of phone hacking at the time of his company's settlement with footballer Gordon Taylor. He maintained his innocence, claiming that he was aware that Taylor had been hacked, but that he was unaware the News of the World had targeted others.

  • November 11, 2011

    Former News of the World reporter Neville Thurlbeck <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/dec/07/phone-hacking-glenn-mulcaire-arrested?newsfeed=true" target="_hplink">speaks out against News International</a>. He said that he had been trying to warn the company about phone hacking for the past two years -- during which time he said he also collected evidence of the illicit crime at the tabloid. Police seized those materials the same week. Thurlbeck, who had been arrested for phone hacking, continued to maintain his innocence.

  • November 29, 2011

    Former News of the World features editor Paul McMullan <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/11/29/paul-mcmullan-at-leveson-_n_1118809.html" target="_hplink">gave an explosive and freewheeling testimony</a> about the extent of phone hacking at the British tabloid. He appeared to admit engaging in the criminal activity himself, implicated Rebekah Brooks and Andy Coulson, and hinted that Piers Morgan had a hand in establishing the cutthroat culture where phone hacking eventually became commonplace. Among the crazier things he said were that he loved celebrity car chases before Princess Diana's death, and that "privacy is for paedos" (pedophiles).

  • December 7, 2011

    Glenn Mulcaire was arrested.

  • December 8, 2011

    New emails between James Murdoch, Colin Myler and Tom Crone could be damaging for Murdoch's defense. Murdoch reveals that Myler emailed him in 2008, asking for a meeting about the Gordon Taylor affair. Also attached to the message was a series of emails between Myler and Tom Crone, which referenced phone hacking and Glenn Mulcaire.

  • December 20, 2011

    Piers Morgan <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/12/19/piers-morgan-testifies-phone-hacking-leveson-inquiry_n_1159521.html" target="_hplink">testified on phone hacking</a> to the Leveson inquiry. He maintained that he had never hacked a phone or ordered anyone to do so. His testimony grew a bit heated after he refused to describe the circumstances under which he had heard one of Paul McCartney's voicemails to Heather Mills.

  • January 19, 2012

    Jude Law was one of 37 victims of phone hacking <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/01/19/news-corp-phone-hacking-settlements-jude-law_n_1215594.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">who received cash payouts from News Corp.</a> It was the largest group of settlements announced in the scandal thus far. Fifteen of the deals amounted to about $1 million. Law was one of sixty people who sued the company alleging that their phones had been hacked.

  • January 31, 2012

    The Financial Times <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/01/31/news-corp-arrests-the-sun_n_1244517.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">reported</a> that the launch of News International's forthcoming publication -- a Sunday version of The Sun -- was pushed back due to arrests at another one of the company's properties. Rupert Murdoch denied the report on Twitter. Four journalists at the Sun were arrested on charges of bribing the police.

  • February 11, 2012

    Hell is breaking loose for Rupert Murdoch's empire again -- this time, for <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/02/11/the-sun-arrests-police-bribery-murdoch-tabloid_n_1270214.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">illegal payments from journalists to members of the police</a>. Five employees at the Sun, and three civil servants were arrested on Saturday. Sources said that Murdoch plans to continue to publish the paper, and that he will be traveling to London to meet with staff members. The trip had been reportedly planned before the arrests occurred.

  • February 13, 2012

    Picture shows an arrangement of copies of The Sun newspaper front pages on February 13, 2012. Rupert Murdoch's British tabloid The Sun <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/02/13/sun-kavanagh-arrests-tabloid_n_1272909.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">condemned</a> police raids against its journalists as a 'witch-hunt' worthy of former communist states, and won rare support from rival newspapers. AFP PHOTO / LEON NEAL (Photo credit should read LEON NEAL/AFP/Getty Images)

  • February 17, 2012

    News Corporation Chief Rupert Murdoch leaves his London home, on February 17, 2012. Rupert Murdoch said on February 17 he will launch a Sunday version of his top-selling British tabloid The Sun 'very soon', as he sought to boost morale among staff left angry and hurt by a wave of arrests. AFP PHOTO / JUSTIN TALLIS (Photo credit should read JUSTIN TALLIS/AFP/Getty Images)

  • February 26, 2012

    News Corporation Chief Rupert Murdoch holds up a copy of the newly launched 'The Sun on Sunday' newspaper as he leaves his London home on February 26, 2012. Rupert Murdoch's Sun on Sunday tabloid hit news stands on Sunday, replacing the defunct News of the World with a pledge to meet high ethical standards after a 'challenging' chapter in its history. AFP PHOTO/CARL COURT (Photo credit should read CARL COURT/AFP/Getty Images)

  • February 28, 2012

    British police gave former News of the World editor Rebekah Brooks a retired police horse to look after, it was confirmed on Feb. 28. The Metropolitan Police insisted it was not a gift horse. They said it was loaned to Brooks under a program that allows people to care for retired service animals.

  • February 29, 2012

    James Murdoch <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/02/29/james-murdoch-steps-down-news-international_n_1309953.html?ref=media" target="_hplink">steps down</a> as the executive chairman of News International. He weathered speculation that he would resign for months since News Corp.'s phone hacking scandal broke in July 2011. He is resigning amidst continued allegations of phone hacking, and new explosive charges of bribery at the Sun.

FOLLOW MEDIA

Filed by Jack Mirkinson  |