BUSINESS
03/28/2008 02:45 am ET Updated May 25, 2011

Canadian Broadcasters Pull Falun Gong Doc After China Complains

Hours before a heavily promoted documentary about the Falun Gong spiritual sect in China was scheduled to go on the air, the Canadian Broadcasting Corporation withdrew the show from its lineup, saying its decision was influenced in part by phone calls from Chinese diplomats in Canada.

The action by the government-owned network, which will be the main Canadian broadcaster of the Beijing Olympics next summer, provoked criticism from journalists as well as Falun Gong members. It puzzled some viewers, given that the CBC had been advertising the show heavily and broadcast it in French with no apparent consequences. The English version had also been shown, if in the middle of the night.

Read more on New York Times