12/17/2008 05:12 am ET Updated May 25, 2011

Dan Rather's Lawsuit Shows Role Of GOP In CBS Investigation

When Dan Rather filed suit against CBS 14 months ago -- claiming, among other things, that his former employer had commissioned a politically biased investigation into his work on a "60 Minutes" segment about President Bush's National Guard service -- the network predicted the quick and favorable dismissal of the case, which it derided as "old news."

So far, Mr. Rather has spent more than $2 million of his own money on the suit. And according to documents filed recently in court, he may be getting something for his money.

Read more on New York Times