THE BLOG
11/10/2014 05:38 pm ET Updated Jan 10, 2015

WorldNetDaily Emulates Breitbart, Attacks Wrong Loretta Lynch

Win McNamee via Getty Images

WorldNetDaily reporter Aaron Klein thought he had a big scoop in a Nov. 9 article headlined "Obama AG pick was Clinton 'bimbo erpution' fixer":

Loretta Lynch, President Obama's pick to become the next attorney general, once worked for Bill Clinton's campaign, where it turns out she co-authored a memo aimed at discrediting alleged Clinton mistress Gennifer Flowers and stopping any news coverage of her claims.

Flowers is the model and actress who claimed publicly to have had a 12-year-long affair with Clinton.

[...]

Archived documents show that Lynch, together with campaign operative Nancy McFadden, co-authored a confidential Feb. 16, 1992, campaign memo entitled "Possible Investigation Needs."

Under a section titled "Defensive Research: Tying up ends and seeing ahead," the memo's first item addresses the need to discredit one "GF," which from the context was a clear reference to Gennifer Flowers.

Reads the Lynch-McFadden memo: "Exposing GF: completely as a fraud, liar and possible criminal to stop this story and related stories, prevent future non-related stories and expose press inaction and manipulation."

Just one little problem: Klein is writing about the wrong Loretta Lynch.

As Media Matters pointed out when Breitbart's Warner Todd Huston made the same mistake, the Loretta Lynch who worked for Clinton's campaign is a California-based attorney (and white), while the Lynch nominated as attorney general is a federal prosecutor in New York (and African-American).

It took two people to screw this up, by the way: Klein's article credited "research by Brenda J. Elliott." Elliott is Klein's longtime collaborator and co-author.

About an hour after the posting of Klein's article, WND deleted it without explanation or retraction. A screenshot of the first part of Klein's article is here.

This is just the latest sloppy error by Klein. In 2004, Klein falsely claimed that the charity organization Islamic Relief was linked to terrorists and was fraudulently raising money for nonexistent orphans. And in 2006, he falsely implied that Fox News paid a ransom to free two of its journalists kidnapped in Gaza.

(A version of this post appears at ConWebWatch.)