Huffpost Media

Time Magazine Ordered To Pay $106 Mil For Defaming Ex-Indonesian Dictator

Posted: Updated:
Print

The Supreme Court ordered Time magazine to pay $106 million in damages for defaming former Indonesian dictator Suharto by alleging his family amassed billions of dollars during his 32-year rule, officials said Monday.

The May 1999 cover story in the magazine's Asian edition said much of the money had been transferred from Switzerland to Austria before Suharto stepped down amid riots and pro-democracy protests in 1998.

Suharto, who said the article defamed him and the state, filed a lawsuit with the Central District Jakarta and later the Jakarta High Court, both of which ruled in Time's favor.