POLITICS

New York Times: We Violated Policies Over MoveOn Ad

03/28/2008 02:45 am ET | Updated May 25, 2011

After two weeks of denials, the New York Times acknowledged that it should not have given a discount to MoveOn.org for a full-page advertisement assailing Gen. David H. Petraeus.

The liberal advocacy group should have paid $142,000 for the ad calling the U.S. commander in Iraq "General Betray Us," not $65,000, the paper's public editor wrote yesterday.

Clark Hoyt said in his column that MoveOn was not entitled to the cheaper "standby" rate for advertising that can run any time over the following week because the Times did promise that the ad would run Sept. 10, the day Petraeus began his congressional testimony. "We made a mistake," Times spokeswoman Catherine Mathis was quoted as saying.

MoveOn, saying it had no reason to believe it was paying "anything other than the normal and usual charge," said yesterday that it would send the Times $77,000 to make up the difference.

Read more on Washington Post

More:

Moveon Ad
Suggest a correction