iOS app Android app More

Rupert Murdoch Arrives At The Sun's Headquarters In London To Stem Staff Crisis

By DAVID STRINGER 02/17/12 11:23 AM ET AP

LONDON — News Corp. chief executive Rupert Murdoch on Friday warned staff at his scandal-hit British tabloid The Sun that he won't protect reporters found to have broken the law, but pledged unstinting support to the title he claimed is among his proudest achievements.

The media mogul, who flew on Thursday to Britain from the United States to tour The Sun's London newsroom amid a simmering staff revolt, pledged to restore the newspaper's status and confirmed plans to soon launch a new Sunday edition to replace the shuttered News of the World.

In an emailed message to staff, Murdoch confirmed he will remain in London "for the next several weeks to give you my unwavering support" amid the crisis caused by Britain's phone hacking scandal and police investigations into alleged email hacking and purported bribery of public officials.

Murdoch's visit follows last week's arrest of five senior staff at The Sun in raids at their homes in an inquiry into the alleged payment of bribes to police and defense officials for information. A total of 10 current and former staff at The Sun – Britain's biggest selling newspaper – have been questioned over the allegations. None has so far been charged.

"We will obey the law. Illegal activities simply cannot and will not be tolerated – at any of our publications," Murdoch said in his email, which was forwarded to The Associated Press. He added that his media empire "cannot protect people who have paid public officials."

Murdoch chatted to reporters in The Sun's newsroom but did not make a formal speech to staff and was accompanied on his tour by his eldest son Lachlan, not his younger son James – who is chairman of News International. Officials at the company insisted James was out of Britain and had other commitments.

A small group of protesters gathered outside News International's London offices – also home to Murdoch's broadsheet titles The Times and The Sunday Times – raising placards that read "End the Murdoch Mafia."

Britain's media, police and political class have been engulfed in scandal since last summer, when it was disclosed that journalists at Murdoch's News of the World tabloid had routinely eavesdropped on the private cell phone voicemail messages of celebrities, sports figures, politicians and crime victims.

Since Murdoch closed the 168-year-old tabloid in July, police have made almost 40 arrests – detaining several reporters – over phone hacking and in two related inquiries into the alleged use of bribes and email hacking. Millions of pounds (dollars) have been paid out by Murdoch's company so far in out-of-court settlements to about 60 victims of hacking.

Two top London police officers and several senior Murdoch executives have resigned in the scandal, which also prompted Andy Coulson – a former News of The World editor – to quit as Prime Minister David Cameron's communications director. Cameron ordered a judge to lead a national inquiry into media ethics, which has seen celebrities and news executives give testimony in weeks of televised hearings.

Murdoch, 80, confirmed that staff currently suspended amid the police inquiries involving his newspapers would be allowed to return to their posts and have their legal fees paid. He pledged to help The Sun, which he has owned since 1969, recover from the crisis and said his cherished tabloid was "part of me and is one of our proudest achievements."

"We will build on The Sun's proud heritage by launching The Sun on Sunday very soon," Murdoch's email read, confirming a long anticipated announcement that the tabloid would become a seven-day-a-week title. "Our duty is to expand one of the world's most widely read newspapers and reach even more people than ever before."

News International, the British arm of News Corp., said it could not confirm precisely when the new title would launch.

Murdoch's visit, which officials insisted had long been planned, came amid a mutinous mood at The Sun. Some staff at News International have expressed alarm after both the company and police confirmed the latest arrests of reporters came after executives supplied information to detectives.

Others have raised worries that details of their confidential sources may have been passed to police.

After insisting that wrongdoing had been confined to a single reporter jailed in 2007, News Corp. appointed a management and standards committee last summer to investigate the extent of malpractice at its British newspaper subsidiary. The committee, which reports to News Corp. executive vice president Joel Klein, is scrutinizing several million old emails and other documents.

Murdoch said the committee had been instructed to cooperate with the police. "We will turn over every piece of evidence we find – not just because we are obligated to but because it is the right thing to do," he said in his email.

National Union of Journalists General-Secretary Michelle Stanistreet said Murdoch was sending out "mixed messages" to staff and was using the announcement of his new Sunday tabloid in an attempt to quell dissent. Reporters have complained that rank and file staff have not received the same support as senior managers.

Trevor Kavanagh, The Sun's associate editor, told the BBC on Monday that many staff were uneasy about the activities of the management standards committee. He said some executives were "actually boasting that they're sending information to the police."

Loading Slideshow...
  • Phone Hacking/Bribery Scandal Timeline

    March 2002: Days after the disappearance of 13-year old Milly Dowler, British tabloid News of the World began intercepting Dowler's voicemail messages.

  • April 2002

    Police first became aware that the paper was listening to Dowler's messages after it reported that an employment agency had called Dowler about a job vacancy, but didn't take action "partly because their main focus was to find the missing schoolgirl and partly because this was only one example of tabloid misbehaviour," according to <a href="http://www.guardian.co.uk/uk/2011/jul/04/milly-dowler-voicemail-hacked-news-of-world" target="_hplink">the Guardian</a>.

  • November 2005

    A News of the World item about his knee injury lead Prince William to believe that his aides' voicemail messages were being listened to by a third party. Three royal aides also noticed that new voicemails were showing up as old. Months later, the <a href="http://www.nytimes.com/2010/09/05/magazine/05hacking-t.html?pagewanted=1" target="_hplink">New York Times reported</a>, News of the World editor Clive Goodman wrote a piece about Prince Harry's visit to a strip club that quoted a voice mail message from his brother William word-for-word.

  • January 2007

    Goodman (right) and private investigator Glenn Mulcaire (left) received jail time for intercepting hundreds of voicemail messages meant for royal aides. The pair accessed the voice mailboxes of three aides 609 times, according to <a href="http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6301243.stm" target="_hplink">BBC News</a>. An earlier search of Mulcaire's home turned up "dozens of notebooks and two computers containing 2,978 complete or partial mobile phone numbers and 91 PIN codes; at least three names of other News of the World journalists; and 30 tape recordings made by Mulcaire," reports the <a href="http://www.nytimes.com/2010/09/05/magazine/05hacking-t.html?pagewanted=all" target="_hplink">Times</a>, but the pair were only charged for hacking the royal aides.

  • July 2009

    <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2009/jul/08/murdoch-newspapers-phone-hacking " target="_hplink">New allegations from the Guardian</a> that NoW paid £1m to suppress evidence of phone hacking prompted Parliament to hold new hearings two years after News International exec Les Hinton (bottom left next to Murdoch) first testified that Goodman was the only person at NoW who knew about the hacking. At the new hearing, Coulson (top left) maintained that he was unaware of phone hacking during his time at NoW.

  • September 2010

    A <a href="http://www.nytimes.com/2010/09/05/magazine/05hacking-t.html?pagewanted=1" target="_hplink">New York Times</a> piece alleged that phone hacking was pervasive at NoW and Coulson was aware of conversations about the practice, despite denying any knowledge about it. According to the Times: "'Everyone knew,' one longtime reporter said. 'The office cat knew,'" and reporters "described a frantic, sometimes degrading atmosphere in which some reporters openly pursued hacking or other improper tactics to satisfy demanding editors."

  • January 2011

    Coulson stepped down as communications chief, <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/jan/21/andy-coulson-resignation-statement?INTCMP=SRCH" target="_hplink">blaming media speculation</a> that he knew about phone hacking during his tenure of NoW. News editor Ian Edmondson was fired after allegations of phone hacking, and new information prompted police to re-open the investigation on NoW.

  • April 2011

    The News of the World admitted its role in phone hacking in a <a href="http://www.newsoftheworld.co.uk/notw/public/nol_public_news/1266448/News-International-statement-News-of-the-World-says-sorry.html" target="_hplink">public apology</a> on its website and paper. Former editor Edmondson and reporters <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/apr/14/phone-hacking-james-weatherup " target="_hplink">James Weatherup</a> and Neville Thurlbeck were arrested on charges of intercepting voicemail messages.

  • June 2011

    <a href="http://www.guardian.co.uk/uk/2011/jun/23/milly-dowler-murderer-levi-bellfield" target="_hplink">Levi Bellfield</a> was found guilty of murdering Milly Dowler, but a second charge that he had attempted to abduct another schoolgirl was abandoned after tabloid publicity made it impossible for the jury to reach a fair verdict. News of the World paid Sienna Miller £100,000 in damages after publishing 11 articles that used private information from her messages in 2005 and 2006, according to the <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/jun/07/phone-hacking-news-of-the-world-sienna-miller">Guardian</a>.

  • July 2011

    Police notified Milly Dowler's family that NoW <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/04/news-of-the-world-hacked-milly-dowler_n_889809.html" target="_hplink">intercepted and deleted</a> the young woman's voice mail messages, destroying possible evidence in the search for her killer. New evidence also shows that NoW targeted <a href="http://www.bbc.co.uk/news/uk-14040841" target="_hplink">families of London's 7/7 bombings</a>.

  • July 8, 2011

    Andy Coulson, former communications chief to David Cameron and ex-editor of News of the World, <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/07/08/andy-coulson-arrested-as-_n_893013.html#liveblog" target="_hplink">was arrested</a> in the investigation on phone hacking at NoW.

  • July 10, 2011

    The News of the World released its final issue after James Murdoch, head of parent company News Corp's operations in Europe, made the decision to shutter the paper. The move was expected to "<a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/07/news-of-the-world-closing_n_892239.html" target="_hplink">take some of the heat off immediate allegations about journalistic behavior and phone hacking</a>."

  • July 11, 2011

    <a href="http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/i-was-targeted-too-gordon-brown-to-say-2311980.html" target="_hplink">Multiple news</a> <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/jul/11/phone-hacking-news-international-gordon-brown" target="_hplink">outlets</a> reported that the Sun and the Sunday Times, also owned by parent company News International, had been hacking the voice mail box and other records of former Prime Minister Gordon Brown for years. The Sunday Times allegedly posed as Brown to obtain his financial records, and the Sun allegedly received details about Brown's son's cystic fibrosis. The <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/11/news-international-murdoch-gordon-brown-hacking_n_894588.html" target="_hplink">revelations</a> mark the first time allegations have targeted News International's other papers.

  • July 11, 2011

    News Corp <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/11/news-international-murdoch-gordon-brown-hacking_n_894588.html" target="_hplink">referred its bid to take over satellite broadcaster BSkyB</a> to the Competition Commission, which will delay the deal by at least six months as the company awaits regulatory clearance. British leaders have called for Murdoch to drop the bid, with Labor Party leader <a href="http://www.guardian.co.uk/news/blog/2011/jul/11/news-world-hacking-scandal-live#block-33" target="_hplink">Ed Millibrand calling the deal</a> "untenable" and <a href="http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20110711/eu-britain-phone-hacking/" target="_hplink">Liberal Democrat Nick Clegg calling on News Corp</a> to "do the decent and sensible thing."

  • July 13, 2011

    Rupert Murdoch <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/13/rupert-murdoch-news-corp-drops-bid-bskyb_n_896896.html" target="_hplink">withdrew its $12 billion bid for BSkyB</a>, the largest pay-TV broadcaster in Britain, after the British government withdrew its support the day before. The deal, which would have substantially increased Murdoch's foothold in the British media, appeared like it would sail through until last week. News Corp, which began to seek full ownership of BSkyB in March 2011, will keep its 39% stake in the company.

  • July 14, 2011

    The FBI <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/14/fbi-news-corp-investigation_n_898653.html" target="_hplink">launched a probe into allegations that News Corp. attempted to hack the phones of September 11 victims</a> after Representative Peter King and other members of Congress wrote to FBI Director Robert Mueller demanding an investigation. Murdoch also <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/14/phone-hacking-murdoch-parliament-inquiry-rebekah-brooks_n_897998.html" target="_hplink">agreed give evidence before a parliamentary committee</a>. He had previously said that he was not available to attend the hearing, but relented after receiving a personal summons delivered to him and his son by a deputy sergeant-at-arms.

  • July 15, 2011

    <a href="http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304203304576448291349364376.html?mod=WSJ_hp_MIDDLETopStories" target="_hplink">Les Hinton announced his resignation as Dow Jones CEO</a>, and <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/07/15/rebekah-brooks-resigns_n_899570.html?ir=Media&just_reloaded=1" target="_hplink">Rebekah Brooks stepped down as chief executive of News International</a>. Brooks presided over the News of the World during the phone hacking of murder victim Milly Dowler, and is scheduled to appear before a parliamentary committee next week. Murdoch also <a href="http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20110715/eu-britain-phone-hacking/" target="_hplink">met with Dowler's family to apologize</a>.

  • July 17, 2011

    Brooks was <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/07/17/rebekah-brooks-arrested-i_n_900899.html?ir=Media" target="_hplink">arrested</a> in connection with the scandal, throwing her scheduled appearance before Parliament on Tuesday into serious doubt. In addition, Sir Paul Stephenson, the head of Scotland Yard, resigned his position, becoming the highest-profile public official yet to lose his job because of the scandal. (The Met has itself been plunged into crisis for its lax handling of the scandal and for the corrupt ties police officers developed to News International.)

  • July 18, 2011

    <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/18/britain-phone-hacking-scandal-resignations_n_901560.html" target="_hplink">John Yates, assistant commissioner of the British Metropolitan Police, stepped down</a> after the resignation of chief Paul Stephenson the previous night. The scandal has focused on British police for failing to investigate evidence of News of the World's phone hacking activities and for accepting bribes for information from tabloid writers. Yates decided not to reopen the investigation two years ago, saying he did not believe there was new evidence to consider.

  • July 19, 2011

    <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/19/rupert-murdoch-parliament-rebekah-brooks-james-murdoch-phone-hacking_n_902316.html" target="_hplink">Rupert Murdoch, son James and former News of the World editor Rebekah Brooks testified in front of a parliamentary committee</a>. All three insisted that they were not aware of phone hacking activities at the tabloid. Rupert Murdoch also made clear that he would not resign. Someone <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/19/rupert-murdoch-pie-video_n_903508.html" target="_hplink">attempted to pie Murdoch in the face with shaving cream</a>.

  • July 21, 2011

    <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/21/james-murdoch-misleading-parliament_n_906083.html" target="_hplink">A former editor and a top lawyer for the News of the World accused Murdoch of lying in his testimony </a>that he had no knowledge of phone hacking at the tabloid. The two recall showing him an email between private investigation Glenn Mulcaire and then-reporter Neville Thurlbeck with transcripts of hacked voice messages. The investigation also <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/21/phone-hacking-investigation_n_905741.html" target="_hplink">threatened to spread to other newspapers</a> that were named for using a private investigator to illegally obtain information.

  • July 28, 2011

    The Guardian reported that the News of the World <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/07/28/news-of-the-world-sarah-payne_n_912003.html" target="_hplink">hacked the phone of Sara Payne</a>, the mother of an 8 year old girl who was abducted and killed by a pedophile. The 2000 murder had prompted Rebekah Brooks to launch a campaign for a sex offender's law in Britain now known as "Sarah's Law." The phone that the tabloid hacked may have been one that Brooks personally gave to Payne in the aftermath of the tragedy, which Payne had praised as for helping her "stay in touch with my family, friends and support network."

  • August 16, 2011

    Clive Goodman, a former News of the World reporter, has alleged that there was a massive coverup of phone hacking at the tabloid. He was arrested for phone hacking in 2007, and now claims that former editor Andy Coulson offered to let him keep his job in exchange for saying that he was the only person at the tabloid who hacked phones. The allegations are deeply damaging to Coulson and Rupert and James Murdoch, who have all maintained that they knew nothing about phone hacking.

  • August 18, 2011

    Glenn Mulcaire, the private investigator hired by the News of the World to intercept voicemails, <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/08/18/glenn-mulcaire-phone-hacking-lawsuit_n_930537.html" target="_hplink">sued News Corp.</a> over the payment of his legal fees. The company had been paying his fees since 2007 when he was found guilty of hacking the phones of aides to the royal family, but recently terminated the arrangement after Rupert and James Murdoch's testimonies in Parliament. Mulcaire himself is the target of dozens of civil lawsuits filed by suspected victims of phone hacking.

  • August 19, 2011

    Glenn Mulcaire has been ordered to release the names of people <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/08/19/glenn-mulcaire-ordered-reveal-phone-hacking_n_931175.html" target="_hplink">who ordered him to hack the phones of six public figures</a>. He is due to make the disclosure by the end of next week, as part of actor Steve Coogan's lawsuit against News Group. The revelations threaten to blow the defense presented by News of the World editors, who claim they knew nothing about phone hacking.

  • August 22, 2011

    News breaks that the News of the World <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/08/22/milly-dowler-news-of-the-world-hacking_n_933049.html" target="_hplink">hacked even more of Milly Dowler's voicemails than previously assumed</a>.

  • August 26, 2011

    News International is <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/08/26/glenn-mulcaire-reveals-ne_n_938343.html" target="_hplink">continuing to pay Glenn Mulcaire's legal fees</a>, despite the company's insistence that it would stop. The previous month, the private investigator <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/08/26/glenn-mulcaire-reveals-ne_n_938343.html" target="_hplink">had released the names of people who ordered him to hack phones</a>, but the names were kept confidential.

  • September 13, 2011

    News International announces the discovery of thousands of new documents related to phone hacking.

  • September 19, 2011

    Milly Dowler's family is slated to receive <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/09/30/neville-thurlbeck-slams-news-of-the-world_n_989189.html?1319826500" target="_hplink">£3 million in a settlement</a> with News Corp.

  • September 30, 2011

    Neville Thurlbeck, a former News of the World reporter, <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/09/30/neville-thurlbeck-slams-news-of-the-world_n_989189.html?1319826500" target="_hplink">insists that he is innocent and was unfairly dismissed</a>. His account contrasts News Corp.'s defense, which places Thurlbeck as the single rogue reporter responsible for phone hacking at the News of the World.

  • October 5, 2011

    News International <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/09/14/news-corp-lawsuit-77-phone-hacking-parliament_n_962262.html?1319826382" target="_hplink">faces a lawsuit from the parent of a 7/7 London bombing victim</a>, among at least 60 other lawsuits.

  • October 19, 2011

    Yet another lawyer <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/10/19/julian-pike-news-international-phone-hacking_n_1019620.html" target="_hplink">has accused News International of misleading Parliament over its knowledge of phone hacking</a>. Julian Pike, a partner of the firm that used to represent the company, said that he saw evidence that there were more journalists involved in phone hacking in 2008. His testimony came after the company signed with a new law firm and Pike was no longer bound by client-attorney privilege.

  • October 21, 2011

    Rupert Murdoch faced angry shareholders at News Corp.'s annual meeting. Shareholder after shareholder vented frustration with the company, and Murdoch struggled to remain calm, losing his temper at one point.

  • October 24, 2011

    James Murdoch<a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/10/24/james-murdoch-parliament-nov-10_n_1028191.html?1319830547" target="_hplink"> has been called back to testify in front of Parliament for the second time</a> on November 10. His testimony will focus on discrepancies in his account, given witnesses who have said that he signed off on phone hacking payouts to Gordon Taylor.

  • October 24, 2011

    Les Hinton, the former CEO of Dow Jones, <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/10/24/les-hinton-parliament-hacking-wsj_n_1028023.html?1319830551" target="_hplink">testified about phone hacking</a> in front of Parliament. The former publisher of the Wall Street Journal, who had previously testified on phone hacking in 2007 and 2009, denied that he misled Parliament in his past testimonies. He resigned in the summer, and was the most senior executive claimed by the scandal.

  • October 25, 2011

    James, Lachlan and Rupert Murdoch were all re-elected to the board of News Corp. despite <a href="http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/10/25/a-third-of-news-corp-inve_n_1029860.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">huge shareholder opposition to their leadership</a>. Their tenure was never in doubt, due to the company's shareholder structure, but the majority of shareholders voted against James and Lachlan.

  • November 1, 2011

    A <a href="http://www.poynter.org/latest-news/romenesko/152070/news-corp-hr-chief-steps-down/" target="_hplink">series of internal News International memos</a> could be damning for James Murdoch, who is set to testify in front of Parliament for the second time next week. One of the documents was prepared for a meeting between James Murdoch and Colin Myler, the former editor who challenged his account of events, and specifically discusses the hacked voice mails. The notes of Julian Pike, then-lawyer for the company, also contain incriminating phrases like "paying them off."

  • November 10, 2011

    James Murdoch <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/11/10/james-murdoch-parliament-testimony_n_1085624.html" target="_hplink">testified on phone hacking in Parliament</a> for a second time. The younger Murdoch faced new evidence that he may have been aware of phone hacking at the time of his company's settlement with footballer Gordon Taylor. He maintained his innocence, claiming that he was aware that Taylor had been hacked, but that he was unaware the News of the World had targeted others.

  • November 11, 2011

    Former News of the World reporter Neville Thurlbeck <a href="http://www.guardian.co.uk/media/2011/dec/07/phone-hacking-glenn-mulcaire-arrested?newsfeed=true" target="_hplink">speaks out against News International</a>. He said that he had been trying to warn the company about phone hacking for the past two years -- during which time he said he also collected evidence of the illicit crime at the tabloid. Police seized those materials the same week. Thurlbeck, who had been arrested for phone hacking, continued to maintain his innocence.

  • November 29, 2011

    Former News of the World features editor Paul McMullan <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/11/29/paul-mcmullan-at-leveson-_n_1118809.html" target="_hplink">gave an explosive and freewheeling testimony</a> about the extent of phone hacking at the British tabloid. He appeared to admit engaging in the criminal activity himself, implicated Rebekah Brooks and Andy Coulson, and hinted that Piers Morgan had a hand in establishing the cutthroat culture where phone hacking eventually became commonplace. Among the crazier things he said were that he loved celebrity car chases before Princess Diana's death, and that "privacy is for paedos" (pedophiles).

  • December 7, 2011

    Glenn Mulcaire was arrested.

  • December 8, 2011

    New emails between James Murdoch, Colin Myler and Tom Crone could be damaging for Murdoch's defense. Murdoch reveals that Myler emailed him in 2008, asking for a meeting about the Gordon Taylor affair. Also attached to the message was a series of emails between Myler and Tom Crone, which referenced phone hacking and Glenn Mulcaire.

  • December 20, 2011

    Piers Morgan <a href="http://www.huffingtonpost.com/2011/12/19/piers-morgan-testifies-phone-hacking-leveson-inquiry_n_1159521.html" target="_hplink">testified on phone hacking</a> to the Leveson inquiry. He maintained that he had never hacked a phone or ordered anyone to do so. His testimony grew a bit heated after he refused to describe the circumstances under which he had heard one of Paul McCartney's voicemails to Heather Mills.

  • January 19, 2012

    Jude Law was one of 37 victims of phone hacking <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/01/19/news-corp-phone-hacking-settlements-jude-law_n_1215594.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">who received cash payouts from News Corp.</a> It was the largest group of settlements announced in the scandal thus far. Fifteen of the deals amounted to about $1 million. Law was one of sixty people who sued the company alleging that their phones had been hacked.

  • January 31, 2012

    The Financial Times <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/01/31/news-corp-arrests-the-sun_n_1244517.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">reported</a> that the launch of News International's forthcoming publication -- a Sunday version of The Sun -- was pushed back due to arrests at another one of the company's properties. Rupert Murdoch denied the report on Twitter. Four journalists at the Sun were arrested on charges of bribing the police.

  • February 11, 2012

    Hell is breaking loose for Rupert Murdoch's empire again -- this time, for <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/02/11/the-sun-arrests-police-bribery-murdoch-tabloid_n_1270214.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">illegal payments from journalists to members of the police</a>. Five employees at the Sun, and three civil servants were arrested on Saturday. Sources said that Murdoch plans to continue to publish the paper, and that he will be traveling to London to meet with staff members. The trip had been reportedly planned before the arrests occurred.

  • February 13, 2012

    Picture shows an arrangement of copies of The Sun newspaper front pages on February 13, 2012. Rupert Murdoch's British tabloid The Sun <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/02/13/sun-kavanagh-arrests-tabloid_n_1272909.html?ref=phone-hacking" target="_hplink">condemned</a> police raids against its journalists as a 'witch-hunt' worthy of former communist states, and won rare support from rival newspapers. AFP PHOTO / LEON NEAL (Photo credit should read LEON NEAL/AFP/Getty Images)

  • February 17, 2012

    News Corporation Chief Rupert Murdoch leaves his London home, on February 17, 2012. Rupert Murdoch said on February 17 he will launch a Sunday version of his top-selling British tabloid The Sun 'very soon', as he sought to boost morale among staff left angry and hurt by a wave of arrests. AFP PHOTO / JUSTIN TALLIS (Photo credit should read JUSTIN TALLIS/AFP/Getty Images)

  • February 26, 2012

    News Corporation Chief Rupert Murdoch holds up a copy of the newly launched 'The Sun on Sunday' newspaper as he leaves his London home on February 26, 2012. Rupert Murdoch's Sun on Sunday tabloid hit news stands on Sunday, replacing the defunct News of the World with a pledge to meet high ethical standards after a 'challenging' chapter in its history. AFP PHOTO/CARL COURT (Photo credit should read CARL COURT/AFP/Getty Images)

  • February 28, 2012

    British police gave former News of the World editor Rebekah Brooks a retired police horse to look after, it was confirmed on Feb. 28. The Metropolitan Police insisted it was not a gift horse. They said it was loaned to Brooks under a program that allows people to care for retired service animals.

  • February 29, 2012

    James Murdoch <a href="http://www.huffingtonpost.com/2012/02/29/james-murdoch-steps-down-news-international_n_1309953.html?ref=media" target="_hplink">steps down</a> as the executive chairman of News International. He weathered speculation that he would resign for months since News Corp.'s phone hacking scandal broke in July 2011. He is resigning amidst continued allegations of phone hacking, and new explosive charges of bribery at the Sun.

FOLLOW MEDIA

Filed by Jack Mirkinson  |